Een gezonde geest in een gezond lichaam … Deze gedachte dragen wij hoog in het vaandel.

Daarom worden onze wekelijkse lessen lichamelijke opvoeding verzorgd door leerkrachten lichamelijke opvoeding. Daarnaast vinden er regelmatig initiatielessen (mini-tennis, squash, basketbal, …) en klassentornooien plaats.

Onze school neemt in samenwerking met de Gemeentelijke Sportdienst ook jaarlijks deel aan de sportactiviteiten op woensdagnamiddag: veldlopen, ballennamiddag, voetbaltornooi, zwemnamiddag, trefbaltornooi en een wandeltocht.

Naast de gemeentelijke initiatieven is basisschool De Toekomst ook van de partij tijdens de bewegingslandschappen, georganiseerd door MOEV: Park- en bosspelen, Hopasakee, Kronkeldiedoe, Rollebolle en Alles met de bal.

Basisschool De Toekomst organiseert ook dagelijks een half uur middagsport. Onze leerkrachten lichamelijke opvoeding nemen elke middag een klas op sportief sleeptouw.

De link met lokale sportclubs, de leerlingenraad en het gezondheidsbeleid verliezen we tevens niet uit het oog.

Tenslotte vindt er jaarlijks naast de sportdag ook een wintersportdag (langlaufen) in de Hoge Venen plaats.